Езиковедът размишлява

Главата ми тупва в кошница,
но и е още
виждам небето, небето виждам…
Тогава пей, славèй,
авлиго, кокошко крилата!
Както ти казвам.

Това беше само театър.
Трагедия без грешки.
Ти още
стискаш във ръката
билет за Изхода.
Аз просто се разхождах
и помислих си, че е дете.
(Нали не виждам добре,
Батай отмъкна ми окото.)
Взех го, да го занеса
на Бернарда във дома,
където ще му свирят на китара.
Боже…
Тъй исках да сте живи
до сакралност.
Испанският не бива да се
разпознава повече като езика
на смъртта.
Но представление ли нямаше?
Защото се отложи или пък
се беше вече свършило,
не помня.
Изведнъж започва да крещи за
майка си.
Мамка му…
Чий ще да е бил този език
тъй стръвно мощен и велик?
Майчиният.
Значи даже нямаме
за себе си и това – един
различно наш език.
Елате тук, но с мотивация, бъдете с нас.
Кои сме ние няма всякакво
значение, а аз
заради теб дойдох, глупако,
я ме виж.
Я я виж.
Я.

Заболя ме.
Нямаш право да заспиш, бди.
Промяната, която искаме,
защото продължаваме да
бъдем леви.
Стани!
Прочетеното е шега,
а
мислиш ли, че ме обичаш,
сега и никога, така преди,
просто седиш под
някоя пейка,
мое праистерично “куче”.
Просто.
Така.

Повече няма да излизам сама.

Етикети: , ,

17 Отговора to “Езиковедът размишлява”

  1. mislidumi Says:

    Понеже ми е тъпо сега да пиша коментар на стих тук… но много искам да споделя, че това с кокошката ме плени. Особено ми хареса, че си внедрила етикет кокошка, който смятам да използвам и аз скоро. Така ще се свържем в мрежата чрез кокошка. 🙂

  2. bogpan Says:

    Виждам, виждам аз пипливата ръка на една гарга. А, всъщност много се радвам, радвам се много меко казано! Хайде честито на теб и на тези, които могат и искат. Или опипват възможното. Честито, любими ми езиковеде. А докато тя разсъждава….., не излизай сама!

  3. to4ka Says:

    Не смей да коментираш тоя стих, петифуро, той е велик и недосегаем! Кокошките са пленителни именно поради способностите си (разкрити от теб!) да установяват връзки.
    ААААаааааааааааа, Богпан, моля и пак моля, тук всичко е „Сам дойдох“, имам свидетелка. Мерси за честитото, отбивай се, за да прочетеш голяма част от глупостите, които ми хрумват.

  4. mislidumi Says:

    а пък аз съм бил писала за кокошките, ето виж, че отдавна сме се били свързали чрез тях:

    http://mislidumi.de/?p=403

    Поздрави! 🙂

  5. to4ka Says:

    чудесно, чудесно и върховно препрекрасно е, което се случва! Гарга с книга – йеееееееее!!!

  6. deni4ero Says:

    слушам ви мълчаливо, кихам си и се усмихвам доволно Д

  7. to4ka Says:

    deni4ero, привет, блондолинче такова:) Мълчиш ни слушливо, смихаш си и се кихосваш доволно значи? По следите на сляпото куче ли тръгна, та стигна до кокошката?

  8. deni4ero Says:

    хахахха … по-скоро по следите на ловеца му 😉

  9. Val Says:

    Ха сега де, все си мислех, че яйцето е първо… обаче взех да се убеждавам, че е кокошката! 🙂

  10. to4ka Says:

    Val, в крайна сметка първа ще се окаже гаргата, за която е писал всеки уважаващ себе си поет. Аз понеже клоня към клоните на по-произаични текстове, съм свободна откъм задължение да пиша за нея и си обсъждам кокошки, папагали и други орнитоложки недоразумения.

  11. mislidumi Says:

    точка, а къде остана лешоядът, а калинката, а летящото яйце, което още не знае що за птица е? А хеликопретът? А?

  12. to4ka Says:

    Калинката – не, защото е клише и освен това хапе. Останалите ще ги включим постепенно в парада.

  13. mislidumi Says:

    Много ми интересно кога те е хапала калинка, точке 🙂

  14. deni4ero Says:

    mislidumi, не знаеш какъв сорт калинка е било – може да е било месоядна … чувала съм и в друг род хвъркати имало месоядни, та чак стах да те хване … сташна работа са тва калинките, ей … с тях шега не бива …
    аз, точи, шъ си кесим тук в твойта стая, щото ми е голем кеф и много ме разсмивате 🙂 пък ти … бе, не можеш да ме изгониш и тва е!

  15. to4ka Says:

    Кой пък те гони тебе, ти си блондинка, а те са добре дошли навсякъде :))) Не ме е хапала никаква калинка, защото досега съм успяла да се опазя, но знаеш ли какво те чака? Всъщност… горе-долу знаеш, но поне да не е от калинка.

  16. размишльотини Says:

    Аха, сега разбирам връзката с кокошката 🙂
    Когато някой натисне таг кокошка в уърдрес-вселената ще му се появят рецепти за яхния и точковите и петините стихотворения 🙂
    Винаги съм се чудила с какви ключови думи случайните посетители намриат отделни постове в поетични блогове. Това е изследване, което трябва да се направи. Ех, ако имаше бутон за всеки посетител да си пише освен ключовите думи също и дали впоследствие стихотворението му е помогнало да намери това, което е търсил 🙂

  17. to4ka Says:

    В този случай определено помогна – намерих Петя, тя ме намери, а заедно намерихме едно 01, на което не спирам да се радвам. Покрай него намерих теб и сега си имам още интересни четива 🙂

Вашият коментар

